Zakres tematyczny
Celem konferencji jest wymiana myśli, doświadczeń oraz prezentacja wyników badań dotyczących podmiotów, środowisk i obszarów edukacyjnych. Rozważania obejmować będą następujące obszary tematyczne:
PODMIOTY EDUKACYJNE:
ŚRODOWISKA EDUKACYJNE:
OBSZARY EDUKACYJNE:
PODMIOTY EDUKACYJNE:
- uczeń (student), nauczyciel i otoczenie jako główne podmioty edukacyjne
- wyzwania oraz zagrożenia w relacjach pomiędzy podmiotami edukacyjnymi
- uwarunkowania historyczno-kulturowe a relacje pomiędzy podmiotami edukacyjnymi
- funkcjonowanie ucznia (studenta) w środowisku szkolnym (uczelnianym) i pozaszkolnym (pozauczelnianym)
- rola szkoły w kształtowaniu młodzieży wkraczającej w dorosłość
- relacje podmiotów (w) lokalnej przestrzeni edukacyjnej
- wybrane zagrożenia w relacjach uczeń (student) -nauczyciel-otoczenie
ŚRODOWISKA EDUKACYJNE:
- środowisko edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- środowisko edukacji szkolnej
- środowisko edukacji gimnazjalnej
- środowisko edukacji ponadgimnazjalnej
- środowisko edukacji szkolnictwa wyższego
- środowisko edukacji całożyciowej – life long learning
OBSZARY EDUKACYJNE:
- obszar nauk humanistycznych
- obszar nauk społecznych
- obszar nauk matematyczno-przyrodniczych
- obszar edukacji nauk technicznych
- obszar nauk medycznych, w tym obszar edukacji zdrowotnej
- obszar edukacji ruchowej
- sztuka jako obszar edukacji kreatywnej
- kształcenie z wykorzystaniem technologii informatycznej
- sieć globalna jako nowy obszar edukacyjny