2013 rok

Autor: Marta WALACHOWSKA, Andrzej ZDUNIAK (redakcja naukowa)
Tytuł: Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań. Edukacja XXI w. (t. 3/29)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-61304-59-3, ISSN: 2084-9001
Okładka: miękka
Spis treści: Zobacz
Wstęp: Zobacz
Tytuł: Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań. Edukacja XXI w. (t. 3/29)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-61304-59-3, ISSN: 2084-9001
Okładka: miękka
Spis treści: Zobacz
Wstęp: Zobacz

Autor: Natalia MAJCHRZAK, Natasza STARIK, Andrzej ZDUNIAK (redakcja naukowa)
Tytuł: Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań. Edukacja XXI w. (t. 2/28)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-61304-52-8, ISSN: 2084-9001
Okładka: miękka
Spis treści: Zobacz
Wstęp: Zobacz
Tytuł: Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań. Edukacja XXI w. (t. 2/28)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-61304-52-8, ISSN: 2084-9001
Okładka: miękka
Spis treści: Zobacz
Wstęp: Zobacz

Autor: Natasza STARIK, Andrzej ZDUNIAK (redakcja naukowa)
Tytuł: Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań. Edukacja XXI w. (t. 1/27)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-61304-52-4,
Okładka: miękka
Spis treści: Zobacz
Wstęp: Zobacz
Tytuł: Podmiotowość w edukacji wobec odmienności kulturowych oraz społecznych zróżnicowań. Edukacja XXI w. (t. 1/27)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-61304-52-4,
Okładka: miękka
Spis treści: Zobacz
Wstęp: Zobacz
2011 rok

Autor: Andrzej ZDUNIAK, Natalia MAJCHRZAK (redakcja naukowa)
Tytuł: Komunikowanie się w społeczeństwie wiedzy XXI wieku. Edukacja XXI w. (t. 1/25)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-61304-38-8
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. dr hab. inż. Jarosław WOŁEJSZO, prof. dr hab. Zbigniew ZALEWSKI
Wersja elektroniczna: Zobacz
Tytuł: Komunikowanie się w społeczeństwie wiedzy XXI wieku. Edukacja XXI w. (t. 1/25)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-61304-38-8
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. dr hab. inż. Jarosław WOŁEJSZO, prof. dr hab. Zbigniew ZALEWSKI
Wersja elektroniczna: Zobacz

Autor: Andrzej ZDUNIAK, Edyta ŚLACHCIŃSKA (redakcja naukowa)
Tytuł: Jakość wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku (t. 3/24)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-61304-24-1
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. dr hab. inż. Józef BUCZYŃSKI, prof. dr hab. Tomasz MAJEWSKI
Tytuł: Jakość wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku (t. 3/24)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-61304-24-1
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. dr hab. inż. Józef BUCZYŃSKI, prof. dr hab. Tomasz MAJEWSKI

Autor: Andrzej ZDUNIAK, Renata RECLIK (redakcja naukowa)
Tytuł: Jakość wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku (t. 2/23)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-61304-23-4
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. dr hab. inż Piotr GRUDOWSKI, prof. dr hab. Jadwiga STAWNICKA
Spis treści: Zobacz
Tytuł: Jakość wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku (t. 2/23)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-61304-23-4
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. dr hab. inż Piotr GRUDOWSKI, prof. dr hab. Jadwiga STAWNICKA
Spis treści: Zobacz

Autor: Andrzej ZDUNIAK, Renata RECLIK (redakcja naukowa)
Tytuł: Jakość wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku (t. 1/22)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-61304-21-0
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr spnb Witold ANDRUSZKIEWICZ, prof. dr hab. Barbara SITARSKA
Spis treści: Zobacz
Tytuł: Jakość wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku (t. 1/22)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-61304-21-0
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr spnb Witold ANDRUSZKIEWICZ, prof. dr hab. Barbara SITARSKA
Spis treści: Zobacz
2010 rok

Autor: Magdalena GAWROŃSKA-GARSTKA, Andrzej ZDUNIAK (redakcja naukowa)
Tytuł: Edukacja nieustająca wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego. Edukacja XXI w. (t. 3/21)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-61304-20-3
Okładka: miękka
Recenzenci: Prof. dr hab. inż. Tomasz MAJEWSKI, Ks. prof. dr hab. Mirosław MICHALSKI
Opis: Idea kształcenia całożyciowego w społeczeństwie informacyjnym ożywia każdą dziedzinę życia nadając jej inny, uniwersalny charakter. Zdobywanie wiedzy, doskonalenie się, samorozwój wpływają w sposób bezpośredni na polepszenie jakości życia, a co za tym idzie, warunkują dynamiczny rozwój społeczeństw. Z wielką przyjemnością oddajemy do rąk czytelników kolejny, trzeci tom monografii naukowej z cyklu Edukacja XXI wieku. Autorów poszczególnych rozdziałów łączy przekonanie o potrzebie wieloaspektowej dyskusji nad edukacją nieustająca w społeczeństwie informacyjnym, oraz szeroko rozumianym bezpieczeństwem.
Tytuł: Edukacja nieustająca wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego. Edukacja XXI w. (t. 3/21)
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-61304-20-3
Okładka: miękka
Recenzenci: Prof. dr hab. inż. Tomasz MAJEWSKI, Ks. prof. dr hab. Mirosław MICHALSKI
Opis: Idea kształcenia całożyciowego w społeczeństwie informacyjnym ożywia każdą dziedzinę życia nadając jej inny, uniwersalny charakter. Zdobywanie wiedzy, doskonalenie się, samorozwój wpływają w sposób bezpośredni na polepszenie jakości życia, a co za tym idzie, warunkują dynamiczny rozwój społeczeństw. Z wielką przyjemnością oddajemy do rąk czytelników kolejny, trzeci tom monografii naukowej z cyklu Edukacja XXI wieku. Autorów poszczególnych rozdziałów łączy przekonanie o potrzebie wieloaspektowej dyskusji nad edukacją nieustająca w społeczeństwie informacyjnym, oraz szeroko rozumianym bezpieczeństwem.

Autor: Andrzej ZDUNIAK (redakcja naukowa)
Tytuł: Edukacja nieustająca wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-61304-19-7
Okładka: miękka
Ilość stron: 414
Recenzenci: Prof. dr hab. inż. Piotr SIENKIEWICZ, Prof. dr hab. Ewa WYSOCKA
Opis: Współczesne społeczeństwo informacyjne, dynamicznie rozwijające się na wielu płaszczyznach w sposób symultaniczny, nie jest wolne od zagrożeń, także tych o charakterze globalnym. Postęp w dziedzinie techniki, informatyki, gospodarki, kultury i polityki stanowi wielkie wyzwanie dla człowieka początków XXI wieku. W dzisiejszej teorii i praktyce edukacyjnej nie tylko w Polsce, ale i na świecie, miejsce szczególne zajmuje pojęcie „kształcenia ustawicznego" lub „edukacji permanentnej". Koncepcja kształcenia całożyciowego utożsamiana z dokształcaniem dorosłych lub wręcz doskonaleniem zawodowym pracujących, ewoluowała ku współczesnej idei kształcenia realizowanego w różnych formach, w różnym wieku i podporządkowanego zasadzie ustawiczności. Wyrosła z konieczności jak najlepszego przygotowania człowieka do życia w dynamicznie rozwijającym się świecie zasada lifelong education na stałe wpisała się w rzeczywistość edukacyjną XXI wieku, stając się jednym z wyzwań współczesnego społeczeństwa informacyjnego.
Tytuł: Edukacja nieustająca wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-61304-19-7
Okładka: miękka
Ilość stron: 414
Recenzenci: Prof. dr hab. inż. Piotr SIENKIEWICZ, Prof. dr hab. Ewa WYSOCKA
Opis: Współczesne społeczeństwo informacyjne, dynamicznie rozwijające się na wielu płaszczyznach w sposób symultaniczny, nie jest wolne od zagrożeń, także tych o charakterze globalnym. Postęp w dziedzinie techniki, informatyki, gospodarki, kultury i polityki stanowi wielkie wyzwanie dla człowieka początków XXI wieku. W dzisiejszej teorii i praktyce edukacyjnej nie tylko w Polsce, ale i na świecie, miejsce szczególne zajmuje pojęcie „kształcenia ustawicznego" lub „edukacji permanentnej". Koncepcja kształcenia całożyciowego utożsamiana z dokształcaniem dorosłych lub wręcz doskonaleniem zawodowym pracujących, ewoluowała ku współczesnej idei kształcenia realizowanego w różnych formach, w różnym wieku i podporządkowanego zasadzie ustawiczności. Wyrosła z konieczności jak najlepszego przygotowania człowieka do życia w dynamicznie rozwijającym się świecie zasada lifelong education na stałe wpisała się w rzeczywistość edukacyjną XXI wieku, stając się jednym z wyzwań współczesnego społeczeństwa informacyjnego.

Autor: Magdalena GAWROŃSKA-GARSTKA (redakcja naukowa)
Tytuł: Edukacja nieustająca wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-61304-18-0
Okładka: miękka
Ilość stron: 410
Recenzenci: Prof. zw. dr s.p.n.b. Witold ANDRUSZKIEWICZ, Prof. dr hab. Barbara SITARSKA
Opis: W dyskursie nad edukacją XXI wieku szczególne miejsce zajmuje edukacja nieustająca, będąca jednym z podstawowych wyzwań współczesnego społeczeństwa. „Life-long education", „education permanente", „Lebens-langes Lernen" to terminy tożsame, rozpowszechnione w innych krajach, oznaczające proces uczenia się, trwający przez całe życie od narodzin człowieka, aż do kresu jego istnienia. Koncepcja kształcenia ustawicznego mająca głęboki wydźwięk humanistyczny znajduje się niewątpliwie w obszarze zainteresowań współczesnej nauki zwłaszcza pedagogiki, psychologii czy socjologii. Zdobywanie wiedzy oraz poszukiwanie metod i środków optymalizujących warunki do całożyciowej edukacji człowieka to zadania, które rozwijają potencjał społeczeństw, nie tylko w obszarze edukacji. Idea kształcenia ustawicznego w społeczeństwie informacyjnym ożywia bowiem wszystkie dziedziny życia człowieka, nadając im szczególne znaczenie wychowawcze i kształcące.
Tytuł: Edukacja nieustająca wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-61304-18-0
Okładka: miękka
Ilość stron: 410
Recenzenci: Prof. zw. dr s.p.n.b. Witold ANDRUSZKIEWICZ, Prof. dr hab. Barbara SITARSKA
Opis: W dyskursie nad edukacją XXI wieku szczególne miejsce zajmuje edukacja nieustająca, będąca jednym z podstawowych wyzwań współczesnego społeczeństwa. „Life-long education", „education permanente", „Lebens-langes Lernen" to terminy tożsame, rozpowszechnione w innych krajach, oznaczające proces uczenia się, trwający przez całe życie od narodzin człowieka, aż do kresu jego istnienia. Koncepcja kształcenia ustawicznego mająca głęboki wydźwięk humanistyczny znajduje się niewątpliwie w obszarze zainteresowań współczesnej nauki zwłaszcza pedagogiki, psychologii czy socjologii. Zdobywanie wiedzy oraz poszukiwanie metod i środków optymalizujących warunki do całożyciowej edukacji człowieka to zadania, które rozwijają potencjał społeczeństw, nie tylko w obszarze edukacji. Idea kształcenia ustawicznego w społeczeństwie informacyjnym ożywia bowiem wszystkie dziedziny życia człowieka, nadając im szczególne znaczenie wychowawcze i kształcące.
2009 rok

Autor: Agnieszka CZAJKOWSKA, Wiesław OTWINOWSKI (red. naukowa)
Tytuł: Edukacyjne zagrożenia i wyzwania młodego pokolenia, t.3.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2009
ISBN: 978-83-61304-08-1
Okładka: miękka
Opis: Powody zainteresowania edukacją i problemami z nią związanymi są oczywiste. Edukacja odgrywa bardzo ważną rolę w życiu człowieka. Seria Edukacja XXI wieku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem czytelników. Zagadnienia poruszane w ramach dyskusji nad Edukacją są aktualne zarówno w Polsce jak i poza jej granicami. Z nieskrywaną przyjemnością przekazujemy na ręce naszych czytelników osiemnasty już tom dyskursu nad Edukacją XXI wieku.
Tytuł: Edukacyjne zagrożenia i wyzwania młodego pokolenia, t.3.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2009
ISBN: 978-83-61304-08-1
Okładka: miękka
Opis: Powody zainteresowania edukacją i problemami z nią związanymi są oczywiste. Edukacja odgrywa bardzo ważną rolę w życiu człowieka. Seria Edukacja XXI wieku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem czytelników. Zagadnienia poruszane w ramach dyskusji nad Edukacją są aktualne zarówno w Polsce jak i poza jej granicami. Z nieskrywaną przyjemnością przekazujemy na ręce naszych czytelników osiemnasty już tom dyskursu nad Edukacją XXI wieku.

Autor: Dorota RONDALSKA, Andrzej ZDUNIAK (red.naukowa)
Tytuł: Edukacyjne zagrożenia i wyzwania młodego pokolenia, t.2.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2009
ISBN: 978-83-61304-07-4
Okładka: miękka
Opis: Zagadnienie edukacji jest bardzo często poruszane zarówno przez teoretyków jak i praktyków. W społeczeństwie współczesnym, edukacja związana jest zarówno z rozwojem umysłowym jak i wiedzą człowieka. Umiejętność rozumienia zmian społecznych, kulturowych, politycznych współczesnego świata jest bardzo ważna nie tylko dla człowieka dorosłego ale i dla młodego pokolenia. Codzienność dnia dzisiejszego niesie ze sobą wiele zarówno wyzwań jak i zagrożeń. Owe wyzwania i zagrożenia nie omijają edukacji. Młody człowiek nie zawsze potrafi im sprostać.
Tytuł: Edukacyjne zagrożenia i wyzwania młodego pokolenia, t.2.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2009
ISBN: 978-83-61304-07-4
Okładka: miękka
Opis: Zagadnienie edukacji jest bardzo często poruszane zarówno przez teoretyków jak i praktyków. W społeczeństwie współczesnym, edukacja związana jest zarówno z rozwojem umysłowym jak i wiedzą człowieka. Umiejętność rozumienia zmian społecznych, kulturowych, politycznych współczesnego świata jest bardzo ważna nie tylko dla człowieka dorosłego ale i dla młodego pokolenia. Codzienność dnia dzisiejszego niesie ze sobą wiele zarówno wyzwań jak i zagrożeń. Owe wyzwania i zagrożenia nie omijają edukacji. Młody człowiek nie zawsze potrafi im sprostać.

Autor: Dominika CZAJKOWSKA-ZIOBROWSKA, Andrzej ZDUNIAK (red.naukowa)
Tytuł: Edukacyjne zagrożenia i wyzwania młodego pokolenia, t.1.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania:2009
ISBN: 978-83-61304-06-7
Okładka: miękka
Opis: Problemy poruszane w ramach dyskursu nad Edukacją są niezwykle aktualne zarówno w Polsce jak i na świecie. Świadczy o tym, między innymi, coraz szersze zainteresowanie serią Edukacja XXI wieku. Przekazujemy na ręce czytelników szesnasty już tom dyskusji nad Edukacją XXI wieku, który stanowi poszerzenie dotychczasowego dyskursu, o bardzo aktualny aspekt wyzwań i zagrożeń stojących przed młodym pokoleniem obywateli świata.
Tytuł: Edukacyjne zagrożenia i wyzwania młodego pokolenia, t.1.
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania:2009
ISBN: 978-83-61304-06-7
Okładka: miękka
Opis: Problemy poruszane w ramach dyskursu nad Edukacją są niezwykle aktualne zarówno w Polsce jak i na świecie. Świadczy o tym, między innymi, coraz szersze zainteresowanie serią Edukacja XXI wieku. Przekazujemy na ręce czytelników szesnasty już tom dyskusji nad Edukacją XXI wieku, który stanowi poszerzenie dotychczasowego dyskursu, o bardzo aktualny aspekt wyzwań i zagrożeń stojących przed młodym pokoleniem obywateli świata.
2008 rok

Autor: Agnieszka CZAJKOWSKA, Dorota RONDALSKA (redakcja naukowa)
Tytuł: Edukacja bez granic - mimo barier. Przestrzeń tworzenia. T. 3
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2008
ISBN-13: 978-83-61304-02-9
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki, prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk
Opis: Zawarte w monografii artykuły poruszają zagadnienia innowacyjności i wdrażania zmian w wielu aspektach funkcjonowania edukacji. Poszczególni Autorzy prezentują różne opcje światopoglądowe czy szkoły naukowe. Wielość zagadnień będących podstawą eksplikacji, pogłębionych analiz czy też polemik skłania do przemyśleń, których konsekwencją jest usprawnienie funkcjonowania szeroko rozumianej edukacji. Dziękujemy wszystkim referentom za chęć podzielenia się swoimi doświadczeniami, za prezentację w swych wystąpieniach oryginalnych treści.
Tytuł: Edukacja bez granic - mimo barier. Przestrzeń tworzenia. T. 3
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2008
ISBN-13: 978-83-61304-02-9
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki, prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk
Opis: Zawarte w monografii artykuły poruszają zagadnienia innowacyjności i wdrażania zmian w wielu aspektach funkcjonowania edukacji. Poszczególni Autorzy prezentują różne opcje światopoglądowe czy szkoły naukowe. Wielość zagadnień będących podstawą eksplikacji, pogłębionych analiz czy też polemik skłania do przemyśleń, których konsekwencją jest usprawnienie funkcjonowania szeroko rozumianej edukacji. Dziękujemy wszystkim referentom za chęć podzielenia się swoimi doświadczeniami, za prezentację w swych wystąpieniach oryginalnych treści.

Autor: Tomasz SMAL, Andrzej ZDUNIAK (red. naukowa)
Tytuł: Edukacja bez granic - mimo barier. Przestrzeń tworzenia. T.2
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2008
ISBN-13: 978-83-61304-01-2
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk
Opis: Niniejsza publikacja stanowi zbiór prac poświęconych twórczym niepokojom wielowymiarowej codzienności postrzeganej w perspektywie prowadzonych analiz przez reprezentantów nauk o edukacji. Mamy zaszczyt przedstawić 13 Tom z cyklu Edukacja XXI wieku. Niniejszy tom stanowi kontynuację dyskusji w ramach Edukacji bez granic - mimo barier. Przestrzeń tworzenia.
Tytuł: Edukacja bez granic - mimo barier. Przestrzeń tworzenia. T.2
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2008
ISBN-13: 978-83-61304-01-2
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk
Opis: Niniejsza publikacja stanowi zbiór prac poświęconych twórczym niepokojom wielowymiarowej codzienności postrzeganej w perspektywie prowadzonych analiz przez reprezentantów nauk o edukacji. Mamy zaszczyt przedstawić 13 Tom z cyklu Edukacja XXI wieku. Niniejszy tom stanowi kontynuację dyskusji w ramach Edukacji bez granic - mimo barier. Przestrzeń tworzenia.
2007 rok

Autor: Matylda GWOŹDZICKA-PIOTROWSKA, Jarosław WOŁEJSZO, Andrzej ZDUNIAK (red. naukowa)
Tytuł: Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość. T.3
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2007
ISBN-10: 83-922909-7-6
ISBN-13: 978-83-922909-7-1
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk, prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki
Opis: Przytoczone powyżej twierdzenia stanowią swoistą kwintesencję zawartości treściowej tomu trzeciego opracowania pt. Edukacja w społeczeństwie „ryzyka". Bezpieczeństwo jako wartość. Książka, zawierająca pięć rozdziałów, ukazuje wielorakie perspektywy społecznego funkcjonowania, w którym problem i pojęcie „ryzyka" oraz jego percepcja stanowią kwestie o istotnym znaczeniu dla zachowania jednostki i grupy. W szczególności podkreślono możliwe strategie budowania poczucia bezpieczeństwa przez wszystkich uczestników i kreatorów procesu socjalizacji, ze szczególnym zwróceniem uwagi na instytucje szkolne, w tym szkolnictwa wyższego włącznie. Prezentowana książka jest 12 tomem serii wydawniczej Edukacja XX wieku.
Tytuł: Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość. T.3
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2007
ISBN-10: 83-922909-7-6
ISBN-13: 978-83-922909-7-1
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk, prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki
Opis: Przytoczone powyżej twierdzenia stanowią swoistą kwintesencję zawartości treściowej tomu trzeciego opracowania pt. Edukacja w społeczeństwie „ryzyka". Bezpieczeństwo jako wartość. Książka, zawierająca pięć rozdziałów, ukazuje wielorakie perspektywy społecznego funkcjonowania, w którym problem i pojęcie „ryzyka" oraz jego percepcja stanowią kwestie o istotnym znaczeniu dla zachowania jednostki i grupy. W szczególności podkreślono możliwe strategie budowania poczucia bezpieczeństwa przez wszystkich uczestników i kreatorów procesu socjalizacji, ze szczególnym zwróceniem uwagi na instytucje szkolne, w tym szkolnictwa wyższego włącznie. Prezentowana książka jest 12 tomem serii wydawniczej Edukacja XX wieku.

Autor: Matylda Gwoździcka-Piotrowska, Andrzej Zduniak (red. naukowa)
Tytuł: Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość. T.2
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2007
ISBN-10: 83-922909-6-8
ISBN-13: 978-83-922909-6-4
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk, prof. dr hab. Jarosław Wołejszo
Opis: Przedstawiana książka pt. „Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość" (T.2) w znaczącym zakresie podejmuje powyżej zarysowane wątki, prezentując poglądy szerokiego grona specjalistów - teoretyków i praktyków, z uwzględnieniem kontekstu bezpieczeństwa jako podstawowego wyznacznika determinującego sposób życie oraz prawa jednostek i społeczności. Prezentowana praca została oznaczona jako 11 tom serii wydawniczej Edukacja XXI wieku.
Tytuł: Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość. T.2
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2007
ISBN-10: 83-922909-6-8
ISBN-13: 978-83-922909-6-4
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk, prof. dr hab. Jarosław Wołejszo
Opis: Przedstawiana książka pt. „Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość" (T.2) w znaczącym zakresie podejmuje powyżej zarysowane wątki, prezentując poglądy szerokiego grona specjalistów - teoretyków i praktyków, z uwzględnieniem kontekstu bezpieczeństwa jako podstawowego wyznacznika determinującego sposób życie oraz prawa jednostek i społeczności. Prezentowana praca została oznaczona jako 11 tom serii wydawniczej Edukacja XXI wieku.
2006 rok

Autor: Matylda Gwoździcka-Piotrowska, Andrzej Zduniak (red. naukowa)
Tytuł: Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość. T.1
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2006
ISBN-10: 83-922909-5-X
ISBN-13: 978-83-922909-5-7
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki, prof. dr hab. Eugeniusz Kameduła
Opis: Prezentowana książka pt. „Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość" (T.1) w sposób wieloaspektowy prezentuje najbardziej aktualne kwestie i problemy, którym musi sprostać społeczeństwo i jego instytucje, aby wzmocnić poczucie bezpieczeństwa indywidualnego i zbiorowego, a poprzez to poprawić jakość życia nas wszystkich. Przedstawiana praca została oznaczona jako 10 tom serii wydawniczej Edukacja XXI wieku.
Tytuł: Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość. T.1
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2006
ISBN-10: 83-922909-5-X
ISBN-13: 978-83-922909-5-7
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki, prof. dr hab. Eugeniusz Kameduła
Opis: Prezentowana książka pt. „Edukacja w społeczeństwie ryzyka. Bezpieczeństwo jako wartość" (T.1) w sposób wieloaspektowy prezentuje najbardziej aktualne kwestie i problemy, którym musi sprostać społeczeństwo i jego instytucje, aby wzmocnić poczucie bezpieczeństwa indywidualnego i zbiorowego, a poprzez to poprawić jakość życia nas wszystkich. Przedstawiana praca została oznaczona jako 10 tom serii wydawniczej Edukacja XXI wieku.

Autor: Andrzej Kusztelak, Andrzej Zduniak (red. naukowa)
Tytuł: Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej. T.2
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2006
ISBN-10: 83-922909-2-5
ISBN-13: 978-83-922909-2-6
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki, prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk
Opis: Edukacja wymaga ciągłych poszukiwań. W edukacji konieczna jest twórczość, gdyż to poprzez edukację przygotowuje się kolejne pokolenia do nowego, do przyszłości. Zarazem ta sama edukacja niezwykle przesiąknięta jest myśleniem tradycyjnym. Edukacja bardzo mocno swymi korzeniami tkwi w przeszłości. Jedną z przyczyn tego jest fakt, że umocowanie takie ma swoje funkcjonalne uzasadnienie. Wszyscy korzystają z edukacji, wszyscy są jej uczestnikami, a przecież każdy tkwi w jakimś systemie, który bardzo dobrze służy - kiedy wszyscy wokół korzystają z niego, trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek alternatywę. Dzięki takiej a nie innej edukacji zostaliśmy przyzwyczajeni do pewnego stylu myślenia, który nie pozwala dostrzec jego usterek, chociażby dlatego, że jest to nasze myślenie. Edukacja jest przykładem systemu, który rozwija się aż do punktu, w którym dalsza ewolucja nie jest możliwa. To, co daje nam edukacja, wydaje się nam coraz bardziej odbiegać od codziennych potrzeb. Potrzeby te wyznacza rynek pracy, gdyż to przecież dla sprostania wyzwaniom świata pracy człowiek edukuje się. Współczesna edukacja, mimo że ukierunkowana na powszechność, to jednak rządzi się, przed wiekami ustalonymi, prawami edukacji dla wybranych. Jaka zatem ma być przyszła szkoła? Jak mamy nauczać w tej szkole? Kto ma nauczać? Kogo mamy nauczać? W jakim celu mamy nauczać? Dla jakiej przyszłości mamy nauczać?
Powyższe pytania, zawarte w artykule wprowadzającym do drugiego tomu Kształcenia zawodowego w teorii i praktyce edukacyjnej stanowią horyzont rozważań nad problematyką psychospołecznych kompetencji zawodowych nauczycieli - i ich wychowanków. Prezentowane opracowanie składa się z pięciu części. Rozdział I zawiera przeglądowe ujęcie podstawowych kwestii kształcenia zawodowego, jego zasadniczych determinant. Autorzy podejmują rozważania na temat istoty, ewolucji, modelu i systemów kształcenia zawodowego w krajowym systemie oświatowym oraz wskazują na trendy obserwowane w systemach zagranicznych. W Rozdziale II poddano wnikliwej analizie model zawodowy nauczyciela, ukazując potrzebę pilnych zmian w zakresie jego kompetencji do pracy w obszarze kształcenia zawodowego, rozumianego jako proces permanentny, całożyciowy. Rozdział III został zatytułowany Uczeń z perspektywy kształcenia zawodowego początku XXI wieku. Zawarto tu dywagacje na temat źródeł powodzenia szkolnego, a także przyczyn i skutków procesu przeciwnego - niepowodzeń szkolnych w obszarze kształcenia zawodowego. Zwrócono też uwagę na czynniki warunkujące wybór kierunku edukacji zawodowej. Czy szkoła może być traktowana jak „przedsiębiorstwo edukacyjne"? Odpowiedzi na tak postawione pytanie zawierają teksty składające się na Rozdział IV omawianej książki. Autorzy prezentują szerokie spojrzenie na problem, opisując jego podmiotowe, społeczne i ekonomiczne inklinacje. Wreszcie w Rozdziale V zaprezentowano możliwości wspierania współczesnego procesu kształcenia zawodowego przez instrumentarium informacyjne oraz informatyczne budowane na platformach multimedialnych, w tym o charakterze e-learningu.
Tytuł: Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej. T.2
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu
Rok wydania: 2006
ISBN-10: 83-922909-2-5
ISBN-13: 978-83-922909-2-6
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki, prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk
Opis: Edukacja wymaga ciągłych poszukiwań. W edukacji konieczna jest twórczość, gdyż to poprzez edukację przygotowuje się kolejne pokolenia do nowego, do przyszłości. Zarazem ta sama edukacja niezwykle przesiąknięta jest myśleniem tradycyjnym. Edukacja bardzo mocno swymi korzeniami tkwi w przeszłości. Jedną z przyczyn tego jest fakt, że umocowanie takie ma swoje funkcjonalne uzasadnienie. Wszyscy korzystają z edukacji, wszyscy są jej uczestnikami, a przecież każdy tkwi w jakimś systemie, który bardzo dobrze służy - kiedy wszyscy wokół korzystają z niego, trudno wyobrazić sobie jakąkolwiek alternatywę. Dzięki takiej a nie innej edukacji zostaliśmy przyzwyczajeni do pewnego stylu myślenia, który nie pozwala dostrzec jego usterek, chociażby dlatego, że jest to nasze myślenie. Edukacja jest przykładem systemu, który rozwija się aż do punktu, w którym dalsza ewolucja nie jest możliwa. To, co daje nam edukacja, wydaje się nam coraz bardziej odbiegać od codziennych potrzeb. Potrzeby te wyznacza rynek pracy, gdyż to przecież dla sprostania wyzwaniom świata pracy człowiek edukuje się. Współczesna edukacja, mimo że ukierunkowana na powszechność, to jednak rządzi się, przed wiekami ustalonymi, prawami edukacji dla wybranych. Jaka zatem ma być przyszła szkoła? Jak mamy nauczać w tej szkole? Kto ma nauczać? Kogo mamy nauczać? W jakim celu mamy nauczać? Dla jakiej przyszłości mamy nauczać?
Powyższe pytania, zawarte w artykule wprowadzającym do drugiego tomu Kształcenia zawodowego w teorii i praktyce edukacyjnej stanowią horyzont rozważań nad problematyką psychospołecznych kompetencji zawodowych nauczycieli - i ich wychowanków. Prezentowane opracowanie składa się z pięciu części. Rozdział I zawiera przeglądowe ujęcie podstawowych kwestii kształcenia zawodowego, jego zasadniczych determinant. Autorzy podejmują rozważania na temat istoty, ewolucji, modelu i systemów kształcenia zawodowego w krajowym systemie oświatowym oraz wskazują na trendy obserwowane w systemach zagranicznych. W Rozdziale II poddano wnikliwej analizie model zawodowy nauczyciela, ukazując potrzebę pilnych zmian w zakresie jego kompetencji do pracy w obszarze kształcenia zawodowego, rozumianego jako proces permanentny, całożyciowy. Rozdział III został zatytułowany Uczeń z perspektywy kształcenia zawodowego początku XXI wieku. Zawarto tu dywagacje na temat źródeł powodzenia szkolnego, a także przyczyn i skutków procesu przeciwnego - niepowodzeń szkolnych w obszarze kształcenia zawodowego. Zwrócono też uwagę na czynniki warunkujące wybór kierunku edukacji zawodowej. Czy szkoła może być traktowana jak „przedsiębiorstwo edukacyjne"? Odpowiedzi na tak postawione pytanie zawierają teksty składające się na Rozdział IV omawianej książki. Autorzy prezentują szerokie spojrzenie na problem, opisując jego podmiotowe, społeczne i ekonomiczne inklinacje. Wreszcie w Rozdziale V zaprezentowano możliwości wspierania współczesnego procesu kształcenia zawodowego przez instrumentarium informacyjne oraz informatyczne budowane na platformach multimedialnych, w tym o charakterze e-learningu.

Autor: Alicja Kozubska, Andrzej Zduniak (redakcja naukowa)
Tytuł: Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej. T.1
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa
Rok wydania: 2006
ISBN-10: 83-922909-1-7
ISBN-13: 978-83-922909-1-9
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki, prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk
Opis: Książka "Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej" jest próbą wielowymiarowego spojrzenia na tę istotną dla rozwoju człowieka i społeczeństwa problematykę. Zróżnicowany zakres i teren poszukiwań badawczych, odrębność interpretacji, a także uzasadnień teoretycznych i empirycznych autorów przedstawionych opracowań z jednej strony przynosi odpowiedzi na stawiane pytania, z drugiej zaś otwiera możliwość szerokiej dyskusji.
Tytuł: Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej. T.1
Wydawnictwo: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa
Rok wydania: 2006
ISBN-10: 83-922909-1-7
ISBN-13: 978-83-922909-1-9
Okładka: miękka
Recenzenci: prof. zw. dr hab. Roman Kulczycki, prof. zw. dr hab. Kazimierz Pająk
Opis: Książka "Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej" jest próbą wielowymiarowego spojrzenia na tę istotną dla rozwoju człowieka i społeczeństwa problematykę. Zróżnicowany zakres i teren poszukiwań badawczych, odrębność interpretacji, a także uzasadnień teoretycznych i empirycznych autorów przedstawionych opracowań z jednej strony przynosi odpowiedzi na stawiane pytania, z drugiej zaś otwiera możliwość szerokiej dyskusji.