Zakopane 4-6/11/2020
XVIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Edukacja XXI wieku"
  • STRONA GŁÓWNA
  • O KONFERENCJI
    • Komitety
    • Problematyka
    • Program
    • Terminarz
    • Wymagania redakcyjne
  • UCZESTNICTWO
    • Formularz zgłoszeniowy
    • Zaproszenie
  • ARCHIWUM
    • Edycja 2019 >
      • O KONFERENCJI >
        • Komitety
        • Problematyka
        • Program
        • Terminarz
        • Wymagania redakcyjne
      • UCZESTNICTWO >
        • Formularz zgłoszeniowy
        • Zaproszenie
    • Edycja 2018 >
      • STRONA GŁÓWNA
      • O KONFERENCJI >
        • Komitety
        • Problematyka
        • Program
        • Terminarz
        • Wymagania redakcyjne
        • Więcej o konferencjach
      • UCZESTNICTWO >
        • Formularz zgłoszeniowy
        • Zaproszenie
      • REFERATY
    • Edycja 2017 >
      • O KONFERENCJI >
        • Komitety
        • Problematyka
        • Program
        • Terminarz
        • Wymagania redakcyjne
      • UCZESTNICTWO >
        • Zaproszenie
      • REFERATY
    • Edycja 2016 >
      • O konferencji >
        • Komitety
        • Problematyka
        • Program
        • Terminarz
        • Wymagania redakcyjne
      • Uczestnictwo >
        • Formularz zgłoszeniowy
        • Zaproszenie
      • Referaty
    • Edycja 2015 >
      • UCZESTNICTWO >
        • Rejestracja
        • Organizatorzy
        • Wymagania redakcyjne
        • Terminarz
        • Centrum konferencyjne
      • PROBLEMATYKA >
        • Referaty
      • PROGRAM
      • ENGLISH >
        • Registration >
          • Terms an conditions of publication
          • Deadlines
        • Organizers
        • Spectre of themes
        • Contact
    • Edycja 2014 >
      • Uczestnictwo >
        • Formularz zgłoszeniowy
        • Zaproszenie
        • Terminarz
        • Publikacje
      • Problematyka >
        • Zakres tematyczny
      • Referaty
      • Program 2014
      • Organizatorzy >
        • Komitet naukowy
        • Komitet organizacyjny
      • Patronaty
      • Sprawozdanie
      • Galeria 2014
      • English version >
        • The spectre of themes of the conference
        • PLAN OF THE CONFERENCE 2014
        • Registration
        • Terms and conditions of publication
        • Deadlines
        • The organizers
        • Contact
    • Edycja 2013 >
      • Program 2013
    • Publikacje
  • KONTAKT
XV Międzynarodowa Konferencja Naukowa
z cyklu
EDUKACJA XXI wieku
Procesy edukacyjne w dobie globalizacji, społeczeństwa informacyjnego
i zmian na rynku pracy

​
Kolejne, piętnaste już spotkanie z cyklu „Edukacja XXI wieku” będzie poświęcone problematyce procesów edukacyjnych w dobie globalizacji, społeczeństwa informacyjnego i zmian na rynku pracy.

Globalizacja jest procesem obiektywnym a jednocześnie przez najbliższe kilkadziesiąt lat wiodącym determinantem w rozwoju cywilizacji, w tym także procesów edukacyjnych, stając się, wraz z postępem informatyzacyjnym, jednym z poważniejszych wyzwań, przed którym stoi edukacja na wszystkich szczeblach kształcenia.

Na początku XXI wieku globalizacja jest procesem sterowalnym, a jednocześnie dialektycznym, zarówno jeżeli chodzi o postęp gospodarczy, jak też społeczny. Podstawową przesłanką w aspekcie sterowalności i monitorowania globalizacji jest postęp nauki i proces edukacyjny. Kolejne roczniki wkraczające na rynek pracy muszą być intelektualnie i moralnie przygotowane na wszelkie uwarunkowania wynikające z postępu globalizacji. Odpowiednie wykształcenie, kompetencje i kwalifikacje, z umiejętnością elastycznego dopasowywania się do przemian i wymogów cywilizacji  oraz innowacyjność są niezbędnymi warunkami osiągnięcia sukcesu na rynku pracy.

Wymogi dla sprawności procesu edukacyjnego muszą stale rosnąć, a sam proces edukacyjny powinien uzyskać znacznie wyższą niż obecnie sprawność nauczania. Jednocześnie efekty nauczania muszą zostać zrównoważone w aspekcie wiedzy ogólnej oraz specjalizacyjnej.

Opierając się na dotychczasowych eksperymentach i projektach pilotażowych, niezbędne jest położenie nacisku na doskonalenie umiejętności dedukcji w procesie edukacyjnym. Wydaje się bowiem, że praktycznie możliwości procesu indukcyjnego w edukacji stają się  wyczerpane mimo stosowania nowatorskich technik nauczania.
 
 
Cele konferencji:
  • Podjęcie dyskusji na temat roli globalizacji, informatyzacji i zmian na rynku pracy na jakość i kształt procesów edukacyjnych.
  • Charakterystyka współczesnych procesów edukacyjnych poprzez wymianę poglądów na temat kluczowych problemów związanych z ich funkcjonowaniem we współczesnym świecie.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.